نوشته شده توسط : bigdanesh

تدریس سرعت انتشار و ارتعاش مبحث فیزیک پیش۲

فیزیک پیش۲ جزو مباحثی از فیزیک می باشد که دانش آموزان امید زیادی به آن دارند چون حالت تئوری و مفهومی دارد و بحث ریاضی در آن کم است و اکثر دانش آموزانی که پایه ریاضی ضعیفی دارند با این درس راحت کنار می آیند و روی پیش۲ حساب ویژه ای باز می کنند. ولی در واقعیت اینطور نیست و مباحث پیش۲ به این آسانی هم که فکر میکنند نیست چون واقعا در چند سال اخیر مفهومی شده و دانش آموزان باید حتما قشنگ مطالب این قسمت رو درک کنند تا بتوانند به مباحث این قسمت جواب بدهند.

سرعت انتشار و ارتعاش مبحث فیزیک پیش۲ جزو مباحث بسیار ساده ای است که دانش آموزان باید بتوانند به صورت بسیار حرفه ای این قسمت رو مطالعه کنند تا بتوانند به سوالات این قسمت پاسخ صحیح بدهند. اما کاری که استاد کامیار در مجموعه حرف آخر کرده این بوده که تمام مباحث رو به صورت انیمیشن و الگو آورده در زیر نمونه تدریس بسیار زیبایی رو براتون آوردیم امید واریم که از فیزیک واقعی لذت ببرید.

منبع : موسسه حرف آخر مرجع ارائه محصولات کنکوری فیزیک

مهر ۱۲, ۱۳۹۵/۰ دیدگاه /توسط برچسب ها: 


:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : bigdanesh

فرمان WIPEOUT در اتوکد

با سلام خدمت تمامی علاقمندان و دنبال کنندگان رشته معماری و عمران , در این بخش از مطالب و مقالات مربوط به آموزش نرم افزار های معماری از بخش آموزش اتوکد Auto CAD به بررسی موضوع فرمان wipeout در اتوکد ( wieout command in autocad ) می پردازیم . در میان نرم افزار های معماری همچون نرم افزار رویت Autodesk Revit Architectur و نرم افزار های دیگر مانند نرم افزار تری دی مکس ۳D Max نرم افزار اتوکد autocad از کاربرد و محبوبیت بیشتری برخوردار است و کاربران زیادی از قابلیت های فراوان این نرم افزار استفاده میکنند از این رو در ادامه این مقاله به بررسی موضوع دستور wipeout در اتوکد می پردازیم .

فرمان WIPEOUT در اتوکد

فرمان WIPEOUT در اتوکد به منظور ایجاد اشکال بسته که خطوط آن به هم وصل باشند و در نهایت یک شکل بسته را تشکیل دهند مورد استفاده قرار میگیرد , از سایر قابلیت های این دستور یعنی دستور WIPEOUT در اتوکد میتوان به این اشاره کرد که هر شکل دیگری که در زیر شکلی که با wipeout کشیده شده باشد قرار بگیرد محو میشود به عبارتی این دستور برای اعمال یک ناحیه تو خالی که ایر ترسیمات دیگر را محو کند مورد استفاده قرار میگیرد , برای مثال وقتی میخواهید لجندی را داخل یک نقشه توپوگرافی قرار دهید میتوانید بجای پاک کرد و محو کردن برخی از خطوط نقشه توپوگرافی از این دستور برای محو کردن بخش هایی از توپوگرافی استفاده کنید . در آموزش های قبلی به بررسی موضوعاتی همچون فرمان hatch در اتوکد و فرمان REGION در اتوکد و … می پردازیم .

روش ایجاد شکل بسته در اتوکد

برای ایجاد اشکال بسته در اتوکد و یا روش اعمال فرمان wipeout میتوانید از روش های زیر استفاده کنید :

از طریق منو و رفتن به مسیر Menubar > Draw > WIPEOUT

فرمان WIPEOUT در اتوکد

فرمان WIPEOUT در اتوکد

از طریق خط فرمان , با تایپ واژه WIPEOUT و زدن Enter میتوانید به این دستور دسترسی داشته باشید .

بعد از فعال شدن این دستور میتوانید کار های زیر را انجام دهید :

 Specify first point or [ Frames / Polyline ] < Polyline : اولین نقطه را انتخاب کنید .

polyline : با انتخاب این گزینه میتوانیم شکل بسته با اشکال بسته خود را ترسیم کنیم .

Frames :

با انتخاب این گزینه و زدن تیک گزینه off تمامی اشکالی که با این فرمان رسم کرده اید محو میشوند و برای ظاهر شدن آنها باید تمامی کار های بالا را انجام دهید و کلمه on را انتخاب کنید . روش بهتر استفاده از فرمان wipeout این است که ابتدا یک پلی لاین بسته رسم کنید سپس دستور wipeout را اجرا کرده و سپس p را در خط فرمان تایپ کنید و Enter را بزنید بعد از این از شما خواسته میشود تا یک پلی لاین بسته انتخاب کنید . با انتخاب آن پلی لاینی که در مرحله اول کشیدیم آنرا به wipeout تبدیل میکنیم .

منبع : وب سایت معماری ۹۸ مرجع ارائه مقالات آموزش اتوکد Auto CAD از آموزش نرم افزار های معماری



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 مهر 1395 | نظرات ()